@ARTICLE{Montazerifar, author = {Montazerifar, F. and Hosseini, R. and Mohammadi, Sh. and Karajibani, M. and Dashipour, A. R. and }, title = {Barriers to General Medicine Dissertation Implementation from the Faculty Members Viewpoints in Zahedan University of Medical Sciences in 2017: A Short Report}, volume = {18}, number = {12}, abstract ={چکیده زمینه و هدف: مطالعه حاضر با هدف تعیین موانع اجرای پایان‌نامه پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از دیدگاه اعضاء هیئت علمی در سال 1396 انجام شد. مواد و روش­ها: در این مطالعه توصیفی، یک پرسش‌نامه خود ایفاء به روش سرشماری بین 100 نفر از اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توزیع و 80 پرسش‌نامه تکمیل شد. داده‌ها با استفاده از آزمون مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند. یافته­ها: 49 نفر (7/62 درصد) از اساتید آموزش ناکافی دانش‌جویان در مرور متون و مقالات، 32 نفر (8/41 درصد) عدم اطلاعات کافی از اولویت‌های تحقیقاتی کشور و 29 نفر (8/32 درصد) عدم راهنمایی دانش‌جو در نگارش پایان‌نامه (018/0P=) و 39 نفر (3/46 درصد) تجزیه و تحلیل آماری نتایج و عدم درک آن‌ها توسط دانش‌جو را از مشکلات اصلی مطرح کردند. نتیجه­گیری: با توجه به یافته‌ها، مهم‌ترین مانع از دیدگاه اعضاء هیأت علمی، آموزش ناکافی دانش‌جویان در مرور متون و مقالات بود که برگزاری کارگاه‌های روش تحقیق می‌تواند مؤثر باشد. واژه­های کلیدی: موانع، پایان­نامه، پزشکی عمومی، دیدگاه، اعضاء هیئت علمی، زاهدان }, URL = {http://journal.rums.ac.ir/article-1-4942-fa.html}, eprint = {http://journal.rums.ac.ir/article-1-4942-fa.pdf}, journal = {Journal of Rafsanjan University of Medical Sciences}, doi = {}, year = {2020} }