جلد 21، شماره 2 - ( 2-1401 )                   جلد 21 شماره 2 صفحات 254-245 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shafiei M R, Haghshenas H, Shafiei N, Bazrafshan M, Bazrafcan L. Investigating the Patients Satisfaction with Nursing Services in Imam Reza Hospital of Lar City during the Covid-19 Pandemic in 2020: A Short Report. JRUMS 2022; 21 (2) :245-254
URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-6420-fa.html
شفیعی محمدرضا، حق شناس هاجر، شفیعی نسیمه، بذرفشان محمدرفیع، بذرافکن لیلا. بررسی میزان رضایت‌مندی بیماران از خدمات پرستاری در بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار طی همه‌گیری کووید-19 در سال 1399: یک گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. 1401; 21 (2) :245-254

URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-6420-fa.html


دانشکده علوم پزشکی لارستان، لارستان، ایران
چکیده:   (909 مشاهده)
زمینه و هدف: ابعاد مختلف مراقبت پرستاری به­عنوان یک جزء اساسی از خدمات درمانی از اهمیت بسیاری در جلب رضایت بیمار برخوردار می‌باشند. این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت­مندی بیماران از خدمات پرستاری در بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار طی همه‌گیری کووید-19 انجام شد.
مواد و روش‌­‌ها: در این مطالعه توصیفی که در سال 1399 انجام گردید، 190 بیمار بستری به‌صورت نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسش­نامه استاندارد رضایت بیمار، با مصاحبه جمع‌آوری گردید. به‌ منظور تعیین ارتباط متغیر‌ها از آزمون­‌های ضریب همبستگی Pearson وSpearmen  و آنالیز واریانس یک‌طرفه استفاده شد.
یافته­‌ها: میانگین و انحراف معیار سن بیماران 58/14±63/47 سال بود. از مجموع 190 بیمار مورد بررسی، 110 نفر (58 درصد) مرد و 80 نفر (42 درصد) زن بودند. هم­چنین، سطح تحصیلات 63 نفر (2/33 درصد) زیر دیپلم، 28 نفر (7/14 درصد) دیپلم، 19 نفر (0/10 درصد) فوق‌دیپلم، 48 نفر (3/25 درصد) لیسانس و 32 نفر (8/16درصد) دارای تحصیلات فوق‌لیسانس بودند. نتایج نشان داد 24 نفر (6/12 درصد) نظرشان در مورد مؤلفه‌‌های رضایت­مندی ناراضی، 49 نفر (8/25 درصد) تا حدودی راضی، و 111 نفر (4/58 درصد) نظرشان در مورد این مؤلفه­‌ها کاملاً راضی بوده است.
نتیجه‌گیری: یافته‌‌ها نشان داد اکثریت بیماران از خدمات ارائه شده توسط پرستاران، رضایت کامل دارند. ارتقاء کیفیت مراقبت‌‌های پرستاری با اجرای برنامه‌های آموزشی مدون و بررسی موارد نارضایتی جهت افزایش روز افزون میزان رضایت­مندی بیماران توصیه می‌گردد.
واژه­‌های کلیدی: رضایت­مندی بیمار، خدمات پرستاری، بیمارستان، کووید-19، شهر لار
 
متن کامل [PDF 280 kb]   (679 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (979 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاري
دریافت: 1400/11/21 | پذیرش: 1401/3/25 | انتشار: 1401/2/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Rafsanjan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb