مواد و روشها: در این مطالعه مقطعی طی مدت 4 ماه از آذر ماه لغایت اسفند ماه 1382، تعداد 384 جانباز و آزاده به صورت تصادفی انتخاب (یک نفر از هر 10 نفر مراجعه کننده) و پرسشنامهای که مشتمل بر اطلاعات زمینهای و نیز 31 عبارت که سطح رضایت را با استفاده از مقیاس لیکرت از بسیار ناراضی (نمره 1) تا بسیار راضی (نمره 5) میسنجید، به وسیله مصاحبه تکمیل گردید. روایی پرسشنامه با استفاده از متون معتبر و نظر جمعی از مجربین تأمین شد. برای تعیین سازگاری درونی آلفای کرونباخ محاسبه شد که 97/0 بود.
یافتهها: میانگین و انحراف معیار سن نمونه مورد بررسی 8/5±2/39 بود و 7/99 درصد آنان مرد بودند. بیشترین میانگین نمره رضایت در مورد "نحوه برخورد پزشکان در خدمات سرپایی" (با میانگین 5/3) به دست آمد، و بیشترین درصد نارضایتی (7/41 درصد) از نتیجه اقدامات درمانی توسط پزشکان بود.
نتیجهگیری: یافتههای این تحقیق لزوم ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی ارایه شده به این قشر سلحشور را مشخص مینماید.
واژههای کلیدی: دفاع مقدس، خدمات بهداشتی درمانی، رضایتمندی مشتری
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |