چکیده
زمینه و هدف: ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاهها برای حرکت در مسیر تعالی، یک ضرورت محسوب میشود. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی درونی گروههای آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به انجام رسید.
مواد و روشها: این پژوهش توصیفی- مقطعی در گروههای آموزشی داخلی، زنان و زایمان و روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1387 به انجام رسید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، مدرسین، اعضاء هیئت علمی، فراگیران، مسئولین کتابخانه و بیماران مربوط به گروههای مربوطه بود. دادهها با استفاده از پنج نوع پرسشنامه گردآوری و با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند.
یافتهها: نتایج نشان میداد که از 9 عامل ارزیابی شده، عامل کیفیت درمان و مراقبت از بیمار (51/0±50/3) بیشترین و عامل پژوهش (85/0±91/1) کمترین نمره را در ارزیابی درونی گروههای مورد مطالعه به خود اختصاص دادند.
نتیجهگیری: نقش مؤلفه پژوهش در برنامه گروههای آموزشی مورد مطالعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پیشنهاد میشود با اتکا به توانمندیهای بالقوه دانشجویان و تقویت انگیزش اعضای هیئت علمی، انجام پژوهشهای کاربردی برای بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه در اولویت قرار گیرد.
واژههای کلیدی: ارزیابی درونی، کیفیت، خدمات آموزشی، گروههای آموزشی، ایلام
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |