جلد 12، شماره 1 - ( 1-1392 )                   جلد 12 شماره 1 صفحات 78-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaei A, Sadeghifar J, Mousavi S, Khodayari R. Internal Evaluation in Selected Educational Groups of Faculty of Medicine in Ilam University of Medical Sciences (A Short Report). JRUMS 2013; 12 (1) :71-78
URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-1670-fa.html
میرزایی علیرضا، صادقی‌فر جمیل، موسوی سیدمیثم، خدایاری رحیم. ارزیابی درونی گروه‌های آموزشی منتخب دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1387 (گزارش کوتاه). مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. 1392; 12 (1) :71-78

URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-1670-fa.html


چکیده:   (11163 مشاهده)

  چکیده

  زمینه و هدف: ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه‌ها برای حرکت در مسیر تعالی، یک ضرورت محسوب می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی درونی گروه‌های آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به انجام رسید.

  مواد و روش‌ها: این پژوهش توصیفی- مقطعی در گروه‌های آموزشی داخلی، زنان و زایمان و روان‌پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1387 به انجام رسید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، مدرسین، اعضاء هیئت علمی، فراگیران، مسئولین کتابخانه و بیماران مربوط به گروه‌های مربوطه بود. داده‌ها با استفاده از پنج نوع پرسش‌نامه گردآوری و با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند.

  یافته‌ها: نتایج نشان می‌داد که از 9 عامل ارزیابی شده، عامل کیفیت درمان و مراقبت از بیمار (51/0±50/3) بیشترین و عامل پژوهش (85/0±91/1) کمترین نمره را در ارزیابی درونی گروه‌های مورد مطالعه به خود اختصاص دادند.

  نتیجه‌گیری: نقش مؤلفه پژوهش در برنامه گروه‌های آموزشی مورد مطالعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پیشنهاد می‌شود با اتکا به توانمندی‌های بالقوه دانشجویان و تقویت انگیزش اعضای هیئت علمی، انجام پژوهش‌های کاربردی برای بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه در اولویت قرار گیرد.

  واژه‌های کلیدی: ارزیابی درونی، کیفیت، خدمات آموزشی، گروه‌های آموزشی، ایلام‏

متن کامل [PDF 176 kb]   (2698 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1391/12/22 | پذیرش: 1392/1/31 | انتشار: 1392/1/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Rafsanjan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb