Miri K, Bahrami M, Sabeghi H, Mazlom S. Assessing the Necessity of Final Exam at the End of the Undergraduate Nursing Course from the Point of View of Faculty Members and Students of Mashhad and Torbat Heydariyeh in 2016: A Short Report. JRUMS 2018; 17 (6) :587-594
URL:
http://journal.rums.ac.ir/article-1-4253-fa.html
میری خیزران، بهرامی مهناز، سابقی حکیمه، مظلوم سیدرضا. ارزیابی ضرورت وجود آزمون جامع در پایان دوره آموزشی کارشناسی پرستاری از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری مشهد و تربت حیدریه در سال 1395: یک گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. 1397; 17 (6) :587-594
URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-4253-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
چکیده: (2946 مشاهده)
چکیده
زمینه و هدف: در حالی دانشآموختگان دوره کارشناسی پرستاری مستقیماً وارد حرفه میشوند که کسب اطمینان از صلاحیت بالینی آنان ضروری به نظر میرسد. این مطالعه با هدف تعیین ضرورت وجود آزمون جامع در پایان دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری مشهد و تربت حیدریه انجام گردید.
مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی، نظرات 20 نفر از اساتید و 78 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربتحیدریه در سال 1395 از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه پژوهشگر ساخته، گردآوری شد. نتایج به صورت آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، تعداد، درصد) گزارش گردید.
یافتهها: ضرورت برگزاری آزمون جامع پرستاری توسط 17 نفر از اساتید (20/88 درصد) و عدم کفایت ارزشیابی موجود توسط 41 نفر از دانشجویان (91/52 درصد) تأیید شد.
نتیجهگیری: بهنظر میرسد، توجه به برنامهریزی مدون برای تغییر روند کنونی ارزشیابیهای بالینی و برگزاری آزمونهای جامع استاندارد میتواند جهت ارتقاء سطح دانش و مهارت دانشجویان مؤثر باشد.
واژههای کلیدی: آزمون جامع، دانشجویان، پرستاری، تربت حیدریه
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پرستاري دریافت: 1397/1/28 | پذیرش: 1397/7/30 | انتشار: 1397/7/23