چکیده: (1669 مشاهده)
صاحب نظران عرصه پژوهش، چکیده مقاله را به عنوان ویترین مغازهای قلمداد میکنند که در آن به طور دقیق، منظم و جذاب کالاهای درون مغازه در معرض دید رهگذران قرار میگیرد تا آنها را به ورود به مغازه و خرید از آن تشویق کند. در واقع پس از عنوان، مهمترین قسمت یک مقاله که توسط خوانندگان به دقت مورد مطالعه قرار میگیرد، چکیده مقاله است [1]. از همین رو، چکیده مقاله باید به شیوهای به رشته تحریر درآید که خوانندگان را جذب نموده و آنها را وادار به مطالعه تمامی مقاله نماید.
با این وجود، قبل از چاپ مقاله نیز چکیده آن از اهمیت حیاتی دیگری برخوردار است چرا که یک چکیده به دقت به رشته تحریر در آمده میتواند سبب شود که مقاله برای مرور همتایان برگزیده شود، در حالی که یک چکیده آشفته و نامنظم موجب خارج شدن مقاله از دور بررسی خواهد گردید.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
آمار و اپيدميولوژي دریافت: 1399/2/24 | پذیرش: 1399/2/24 | انتشار: 1399/2/24