جلد 21، شماره 7 - ( 7-1401 )                   جلد 21 شماره 7 صفحات 794-785 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.IUMS.REC.1398.403


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Farrokhi P, Rahmani H, Aryankhesal A, Bagherzadeh R, Asghari M, Aghaei Hashjin A. Investigation of Outpatient Service Quality in Hospitals Affiliated with Iran University of Medical Sciences in 2020: A Short Report. JRUMS 2022; 21 (7) :785-794
URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-6567-fa.html
فرخی پوریا، رحمانی حجت، آرین خصال آیدین، باقرزاده رفعت، اصغری مهدیه، آقایی هشجین عسگر. بررسی کیفیت خدمات سرپایی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران‌ در سال 1399: یک گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان 1401; 21 (7) :794-785

URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-6567-fa.html


گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.
چکیده:   (119 مشاهده)
زمینه و هدف: مطالعه حاضر با هدف تعیین کیفیت خدمات سرپایی از دیدگاه کارکنان در بیمارستان­های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1399 انجام گرفت.
مواد و روش­ها: در مطالعه توصیفی حاضر، تعداد 100 نفر از کارکنان بالینی و غیر بالینی با استفاده از روش تصادفی ساده از چهار بیمارستان آموزشی وارد مطالعه شدند. جمع‌آوری داده­ها با استفاده از پرسش­نامه استاندارد SERVQUAL انجام شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون t مستقل انجام شد.
یافته­ها: میزان مشارکت کارکنان در مطالعه تقریباً 77 درصد بود. میانگین نمره انتظارات و ادراکات کارکنان به کیفیت خدمات به ترتیب برابر با 72/4 و 96/3 از 5 بود. در مقایسه میانگین نمره ادراکات و انتظارات، بیش‌ترین و کم‌ترین شکاف به ترتیب مربوط به ابعاد محسوسات (22/1- =gap) و همدردی (50/0- =gap) بود.
نتیجه­گیری: شکاف بین انتظارات و ادراکات در تمام ابعاد معنی­دار گزارش شد. پیشنهاد می­گردد مدیران و سیاست‌گذاران جهت به حداقل رساندن شکاف موجود، توجه بیش‌تری داشته باشند.
واژه­های کلیدی: کیفیت خدمات، خدمات سرپایی، کارکنان، سروکوال
 
متن کامل [PDF 298 kb]   (65 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (44 مشاهده)  
نوع مطالعه: توصيفي | موضوع مقاله: مديريت و اطلاع رساني پزشكي
دریافت: 1401/3/10 | پذیرش: 1401/5/23 | انتشار: 1401/7/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Journal of Rafsanjan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb