دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
چکیده: (2005 مشاهده)
آموزش در گروههای کوچک، یکی از روشهای مؤثر آموزشی است که میتواند کارآیی بسیار مؤثری را در امر یادگیری ایفاء نماید. با این حال، شرط موفقیت این نوع آموزش، آن است که تمامی اعضاء گروه، نقشهای اساسی خود را به خوبی درک کرده و در عمل ایفاء نمایند. از این رو، در مقاله حاضر ابتدا به انواع نقشهایی که اعضاء یک گروه کوچک آموزشی میتوانند اتخاذ نمایند، اشاره خواهیم کرد. سپس، در خصوص موقعیتهایی صحبت خواهیم کرد که در آنها، برخی از اعضاء گروه با ارائه نقشهای غیرطبیعی و مخرب، کارآیی جریان آموزشی را دچار مخاطره مینمایند و برای هر موقعیت نیز راه حلهایی را ارائه خواهیم کرد که منجر به رفع مشکل و بازگشت فرد به نقش طبیعی و سازنده خود خواهد شد.
واژههای کلیدی: گروه کوچک، یاددهی- یادگیری، عضو سلطه گر، عضو غیرفعال، تعارض
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
آمار و اپيدميولوژي دریافت: 1399/2/13 | پذیرش: 1399/7/7 | انتشار: 1399/12/4