جلد 19، شماره 11 - ( 11-1399 )                   جلد 19 شماره 11 صفحات 1230-1225 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaeian M. A Review on Different Roles of the Participants in a Small Teaching Group. JRUMS 2021; 19 (11) :1225-1230
URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-5274-fa.html
رضائیان محسن. مروری بر نقش‌های مختلف اعضاء یک گروه کوچک آموزشی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. 1399; 19 (11) :1225-1230

URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-5274-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
چکیده:   (1204 مشاهده)
آموزش در گروه‌های کوچک، یکی از روش‌های مؤثر آموزشی است که می‌تواند کارآیی بسیار مؤثری را در امر یادگیری ایفاء نماید. با این حال، شرط موفقیت این نوع آموزش، آن است که تمامی ‌اعضاء گروه، نقش‌های اساسی خود را به خوبی درک کرده و در عمل ایفاء نمایند. از این رو، در مقاله حاضر ابتدا به انواع نقش‌هایی که اعضاء یک گروه کوچک آموزشی می‌توانند اتخاذ نمایند، اشاره خواهیم کرد. سپس، در خصوص موقعیت‌هایی صحبت خواهیم کرد که در آن‌ها، برخی از اعضاء گروه با ارائه نقش‌های غیرطبیعی و مخرب، کارآیی جریان آموزشی را دچار مخاطره می‌نمایند و برای هر موقعیت نیز راه حل‌هایی را ارائه خواهیم کرد که منجر به رفع مشکل و بازگشت فرد به نقش طبیعی و سازنده خود خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: گروه کوچک، یاددهی- یادگیری، عضو سلطه گر، عضو غیرفعال، تعارض
متن کامل [PDF 217 kb]   (396 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (650 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آمار و اپيدميولوژي
دریافت: 1399/2/13 | پذیرش: 1399/7/7 | انتشار: 1399/12/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Rafsanjan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb