جلد 21، شماره 9 - ( 9-1401 )                   جلد 21 شماره 9 صفحات 954-939 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaei A, Salehi H, Ahmadinia H, Rezaeian M. Comparison of Students' Satisfaction toward Journal Club Sessions of the Surgical Department in the Presence and Absence of an Epidemiologist or Statistics Specialist in Ali-Ibn Abi Talib Hospital in Rafsanjan in 2021: A Descriptive Study. JRUMS 2022; 21 (9) :939-954
URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-6507-fa.html
رضایی امیررضا، صالحی حسین، احمدی نیا حسن، رضائیان محسن. بررسی میزان رضایت دانشجویان از جلسات ژورنال کلاب گروه جراحی با و بدون حضور اپیدمیولوژیست یا متخصص آماری در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب )ع( شهر رفسنجان در سال ۱۴۰۰: مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان 1401; 21 (9) :954-939

URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-6507-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران
چکیده:   (78 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه ژورنال­کلاب یکی از روش­های مؤثر در آموزش پزشکی می­باشد که تقریباً در تمامی دانشگاههای علوم پزشکی استفاده می­شود. هدف مطالعه حاضر تعیین میزان رضایت دانشجویان از جلسات ژورنال کلاب گروه جراحی با و بدون حضور اپیدمیولوژیست یا متخصص آماری در بیمارستان علی­ابن­ابیطالب (ع) شهر رفسنجان در سال 1400 بود.
مواد و روش ­ها: در این مطالعه توصیفی، 6 جلسه با و 8 جلسه بدون حضور متخصص تشکیل شد. جامعه هدف، تمامی دانشجویان در حال تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم­پزشکی رفسنجان در تابستان 1400 بودند که به صورت سرشماری وارد مطالعه شدند. جمع‌آوری اطلاعات از طریق پرسش­نامه پژوهش­گر ساخته 32 سؤالی که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت، انجام شد. داده­ ها با استفاده از آزمون t مستقل تحلیل شدند.
یافته‌ها: میانگین (انحراف­معیار) نمره رضایت در جلسات با حضور متخصص (71/16±79/78)، به­طور معنی­داری بیش‌تر از میانگین نمره رضایت در جلسات بدون حضور متخصص (73/10±69/66) بود (001/0P<). میانگین نمره رضایت از جلسات ژورنال­ کلاب در جلسات با حضور متخصص برحسب مرد بودن (001/0P<)، تحصیل در مقطع کارورزی (001/0P<)، داشتن معدل کل بیشتر یا مساوی 17 (001/0P<)، داشتن تجربه شرکت در جلسات ژورنال کلاب (001/0P<)، اطلاع­ داشتن از موضوع مقاله (001/0P<)، مطالعه پیرامون موضوع مقاله (001/0P<)، گذراندن واحد آمارپزشکی و روش تحقیق (001/0P<)، برگزاری منظم جلسات (001/0P<)، برگزاری جلسات در ساعت مشخص (001/0P<) و برگزاری آنلاین جلسات (001/0P<)، نسبت به جلسات بدون حضور متخصص به ­صورت معنی­ داری بیشتر بود.
نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج به­ دست­ آمده، حضور افرادی نظیر متخصصین محترم اپیدمیولوژی و آمار، در جلسات ژورنال­کلاب سبب بهبود رضایت و میزان تأثیر جلسات در آموزش دانشجویان می ­شود.
واژه ­های کلیدی: ژورنال­ کلاب، آموزش مبتنی بر شواهد، جراحی، اپیدمیولوژیست، متخصص آماری

 
متن کامل [PDF 335 kb]   (51 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (34 مشاهده)  
نوع مطالعه: توصيفي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1401/1/31 | پذیرش: 1401/9/7 | انتشار: 1401/9/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Journal of Rafsanjan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb