جلد 24، شماره 9 - ( 9-1404 )                   جلد 24 شماره 9 صفحات 886-881 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: 11111111111111

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Arbezi M, Fouladchang M. Strategies for Self-Regulating Motivation in Response to Declining Motivation during Medical School: A Letter to the Editor. JRUMS 2025; 24 (9) :881-886
URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-7814-fa.html
آربزی محسن، فولادچنگ محبوبه. راهبردهای خودتنظیمی انگیزه به عنوان پاسخی به کاهش انگیزه در دوره پزشکی: نامه به سردبیر. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. 1404; 24 (9) :881-886

URL: http://journal.rums.ac.ir/article-1-7814-fa.html


دانشگاه شیراز
چکیده:   (22 مشاهده)
چکیده
انگیزه، فراهم‌کننده انرژی لازم برای تلاش و پیشرفت است. لیکن شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انگیزه دانشجویان پزشکی در طول سال‌های تحصیل کاهش می‌یابد و یا از شکل‌های سازگارانه تبدیل به اشکال کمتر سازگارانه می‌شود. کاهش انگیزه سبب کاهش تلاش و پشتکار یادگیرندگان می‌شود و به این ترتیب عملکرد تحصیلی آن‌ها را کاهش می‌دهد. لذا اهمیّت دارد که راهبردهایی به دانشجویان پزشکی معرفی شود که بتوانند از آن‌ها جهت مقابله با کاهش انگیزه استفاده کنند. تلاش‌های صورت گرفته در حوزه روان‌شناسی تربیتی موفق به شناسایی راهبردهایی جهت تقویت انگیزه خود تحت عنوان تنظیم ارزش، تنظیم اهداف عملکردی، خودپاداش‌دهی، ساختاردهی به محیط، تنظیم علاقه موقعیتی و تنظیم اهداف تبحری شده است. پژوهش‌های متعددی اثربخشی این راهبردها را در تقویت انگیزه یادگیرندگان تأیید کرده‌اند.

ارجاع: آربزی م، فولادچنگ م. راهبردهای خودتنظیمی انگیزه به عنوان پاسخی به کاهش انگیزه در دوره پزشکی: نامه به سردبیر. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، سال 1404، دوره 24، شماره 9، صفحات: 886-881.
 
واژه‌های کلیدی: خودتنظیمی انگیزه
متن کامل [PDF 216 kb]   (9 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (10 مشاهده)  
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1404/6/5 | پذیرش: 1404/9/4 | انتشار: 1404/9/28

فهرست منابع
1. Reeve J. Understanding motivation and emotion. 7th ed. John Wiley & Sons; 2024.
2. Urhahne D, Wijnia L. Theories of Motivation in Education: an Integrative Framework. Educ Psychol Rev 2023; 35(2): 45.
3. Villar E, Mayo ME, Martínez-López Z, Tinajero C. What are the principal and most effective strategies for motivational self-regulation? A systematic review and meta-analyses. Learn Individ Differ. 2024; 113: 102480.
4. Kusurkar RA, Croiset G, Galindo-Garré F, Ten Cate O. Motivational profiles of medical students: association with study effort, academic performance and exhaustion. BMC Med Educ 2013; 13(1): 87.
5. Silva GMCD, Borges AR, Ezequiel ODS, Lucchetti ALG, Lucchetti G. Comparison of students’ motivation at different phases of medical school. Rev da Assoc Med Bras 2018; 64: 902-08.
6. Dalir Z, Shojaeean Z, Khodabandehloo Z. Survey on the motivation of nursing and midwifery students toward their field of study selection. Nurs and Midwif Sch 2011; 6(20): 44-51.
7. Wolters CA, Benzon MB. Assessing and predicting college students’ use of strategies for the self-regulation of motivation. The J Exp Educ 2013; 81: 199-221.
8. Baez-Estradas M, Alonso-Tapia J. Training strategies for self-regulating motivation and volition: effect on learning. Anales de Psicol 2017; 33(2): 292-300.
9.  

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of Rafsanjan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb